Usko katsoo siihen, mitä ylhäällä on

Tervetuloa hyvät ystävät taas Ilosanoman-iltaan 2.2 to kello 19

Aloitamme torstain illan ensin rukoustunnilla kello 17-18, jonka jälkeen voit jäädä kahville. Kello 19 alkaa varsinainen Ilosanoman ilta. Illan ohjelmaan kuuluu ylistystä, todistuksia sekä Herran ehtoollinen. Olet sydämellisesti tervetullut paikan päälle.

Ote illan teemasta: Usko

Näemme yhä useammin niitä, joilla ei tahdo usko riittää minnekään tulevaan. Joka on aivan ymmärrettävää, koska jotain oleellista on hävinnyt. Tasapainoisuus, lepo ja rauha ovat käsitteitä, joita saa hakemalla hakea, jos laisinkaan löytyy.

Elämme hektistä, tässä ja nyt aikaa. Kaiken on tapahduttava tässä ja nyt, eikä jää oman itsensä äänen kuulemiselle aikaa. Epävarmuus tulevaan synnyttää pelkoa ja ennakkoasenteita.

Kuitenkin tämän kaiken keskellä on oltava aikaa itsensä kuunteluun. Antaa aikaa juuri niille omille ajatuksille, jotka ovat tärkeitä.

Vaikka Raamattu meille kertoo: ”Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa kaiken pelon”, olemme me ihmisinä kuitenkin tekemisissä tuon tunteen kanssa.

Siitä huolimatta, vaikka meidät valtaa tuo tunne, saamme rohkaista mielemme. Siihen, että on yksi, joka on kaikkien olosuhteiden yläpuolella, ollen valmis antamaan meille turvallisuutta. Sitä, jota me kaikki ihmiset tarvitsemme.

Me saamme nostaa päämme, koska tiedämme lunastajan elävän. Meidän on pidettävä omalta osaltamme huoli siitä, että lampuissamme on öljyä, josta kerrotaan Matt. 25:1-13.

Jeesus sanoi: ”Varas on tullut tappamaan ja tuhoamaan, mutta minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. Jokainen ymmärtää, ketä Jeesus tuolla varkaalla tarkoittaa. Siksi meidän tulee valvoa omaa hengellistä tilaamme, ettemme nukahda.

Nähdään Evankeliumintalolla torstaisin,
Terveisin Raino

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *