Kohtaamisen ja Ilosanoman ilta.

Turun Evankeliumintalolla oli keskiviikkona ja torstaina hyvät juhlat. Alkoi keskiviikon toripäivästä, jolloin ihmiset innolla olivat lettuteltan luona ja olivat innokkaina keskustelemassa elämän tärkeimmistä asioista. Elämän tarkoituksesta ja pelastuksesta. Siinä ohessa maistui lettu hillon ja kahvin kanssa. Oli sekä nuoria, että vanhempia.
Ihmiset todella kaipaavat elämäänsä Jumalan antamaa rauhaa ja levollisuutta, ikään katsomatta. Vastaan otettiin myönteisesti kutsuja illan tilaisuuteen.
Moni halusi rukoilla ja pyysi esirukousta. Mukana oli myös evankelista Timo Närhi, joka avoimesti kertoi pelastuksesta ja miten siihen tie on löydettävissä.
Kohtaamisen iltaan tuli innokkaita kuulijoita. Illan aloitti tervetuliaislaulullaan laulaja/evankelista Jaana Pöllänen, miehensä Villen säestämänä. Oli koskettavaa kuulla hänen todistustaan, miten erinäisistä sairauksista ja kiperistä tilanteista Jeesus on auttanut ulos. Saatiin kuulla myös todistus heidän pienen pojan ihmeellisestä sydämen reiän parantumisesta.
Jaana lauloi niin kohtikäyvästi ja koko sydämen innolla. Lauluihin oli helppo osallistua ja Pyhän Hengen läsnäolo oli hyvin voimakas ja puhutteleva.
Timo Närhi toi julistuksessaan elävästi esille sen, miten maassamme on ihmisillä kova hengellinen nälkä. Miten ihmiset kysyvät tietä pelastukseen ja lähtevät sille tielle. Myös nuoret, joilla on elämä edessään, innokkaasti tulevat sisälle seurakuntaan ja lähtevät uskon tielle.
Rukouspalvelussa etsittiin vastauksia asioihin ja kohdattiin Herraa.
Eräskin sisar sai kokea parantumisen nilkka vaivastaan. Hän innokkaasti todisti siitä torstai-illan tilaisuudessa.
Torstaina Herra oli lähettänyt monia rukoilemaan. Salin täytti voimakas rukouksen ilmapiiri. Kannettiin mitä erinäisempiä rukousaiheita Herran eteen ja myös kiitosaiheita oli paljon. Miten siunaavaa kuulla, että on saatu rukousvastauksia. “Kiitos Herra, että näet ne monet pyynnöt, mitä erinäisimmistä sairauksista. Kiitos Herra, että pelastat, kosketat ja parannat”
Ennen varsinaista iLOSANOMANILLAN tilaisuutta oli keskustelua kahvikupin ääressä.
Tilaisuuden alkupuolella vietimme Herran Pyhää ehtoollista. Johon meitä laululla “Golgatan veressä voi…” johdatteli Jaana.
Ehtoollisen jälkeen hän meille taas lauloi ja kertoi mitä elämä Jeesuksen seurassa on hänelle merkinnyt.
Timo Närhi julisti Sanaa ja kertoi miten he olivat päässeet pitämään Gospel hartautta moottoripyörä porukalle, joka oli koostunut vapaamuurareista. Heidän presidenttinsä oli antanut luvan, ja niin he saivat todistaa ja rukoilla heidän kanssaan. Sekä monesta muusta asiasta hän kertoi miten on mahdollista kertoa Jeesuksesta, koska ihmisillä on kaipaus.
Illan päätteeksi oli esirukousaika, jolloin koettiin myös vastauksia saaduksi. Eräs veli kertoi, että aamulla sydän oli ollut niin huonossa kunnossa, että ajatuksissa oli käynyt, näkeekö iltaa enää ollenkaan. Sitten hän kertoi: “kun tulin tänne, minut valtasi niin ihana rauha ja levollisuus. En kokenut minkäänlaista ahdistusta sydämen alueella. Täällä vallitsse todellinen Jumalan läsnäolo”. Kiitos Herralle. On ihanaa kuulla että se rauha, jonka vain Jeesus voi antaa, on koettavissa myös täällä. Kuulimme illan päätteeksi monia todistuksia. Lopuksi tilaisuus päättyi tuttuun Hellelujah hymniin. Kiitos Herralle, Hän edelleen ilmestyy ja vastaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *