Käynti sivu-ovesta!

Shalom taas kaikille!!

Ennen tämän tekstin kirjoittamista, vilkaisin vanhoja blogeja. Kaikki ne päättyvät kutsuun seuraavaan kokoontumiseen ja lisämainintaan  ”Käynti sivu-ovesta.”  Olin mietiskellyt viimekertaista miesten piirin kokoontumista ja sen tapahtumia mutta jotenkin vaan en päässyt nyt irti tuosta sivu-ovesta. Jeesus sanoo Joh. 10:9 ”Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja on löytävä laitumen.” Tässä jakeessa Jeesus osoittaa, että vain Hän on ovi pelastukseen, vapauteen ja tarpeitten tyydyttämiseen. Jeesus on ovi, jonka kautta löytää elämän yltäkylläisyyden. Ei ole mitään sivu-ovea!!!! Ei Muhammedin sivu-ovea, ei Budhan sivu-ovea eikä ”hyvien ihmisten sivu-ovea.” Tämä Jeesus-ovi on edelleen auki kaikille, jotka siitä haluavat kulkea. Jeesus, Golgatan ristin työllään sen meille aukaisi toteuttamalla Isän Jumalan tahdon meidän hyväksemme! Halleluja!!! Joh. 3:16

Viimekertaisessa miesten piirissä riipuimme edelleen oksina viinipuussa ja on aina yhtä mahtavaa nähdä, että rungossa riittää elämän nestettä kaikille! Ja mikä sen vaikutus onkaan! Jumalan Pyhä Henki on selkeästi vaikuttanut meissä veljesrakkauden kasvua ja olemme pystyneet keskustelemaan kipeistäkin asioista, jotka ovat elämäämme vaikuttaneet ja edelleen ehkä vaikuttavat.  Olemme kaikki eri vaiheessa kasvamisessa ja  me rukoilemme, että Jumalan Pyhä Henki voimallaan  karsisi meidät oksat kaikista niistä asioista, jotka estävät hedelmien esiintuloa elämässämme.

Viinipuu-luvussa Joh. 15 jakeessa 12 Jeesus toistaa meille käskynsä, jonka Hän sanoi jo luvussa 13:34 ”Tämä on MINUN KÄSKYNI, että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut.”  Tällä kertaa nämä Jeesuksen sanat hiljensivät meidät. Aika rankka käsky! Löytyisikö sivu-ovea! ”Jos te pidätte MINUN KÄSKYNI, niin te rakastatte minua” ja ”Te olette minun ystäviäni, jos teette, mitä MINÄ KÄSKEN teidän tehdä”. Jeesuksen sanat ja niiden noudattaminen ovat meille se oikea OVI, josta kulkemalla me saamme sen rikkaan ja yltäkylläisen elämän, jonka Hän meille lupasi. Pyhä Henki haluaa kuljettaa meitä tästä ovesta ja liha taas siitä ”oman minän sivu-ovesta”. ”Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia”, kirjoittaa Paavali Pyhän Hengen johtamana Room. 8:14.

Aikanaan israelilaiset sanoivat ”kaiken, mitä Herra sanoo, me teemme”. He olivat kuitenkin mestareita kiertämään Herran käskyjä ja kulkivat sivu-ovista ja tuloksen me tiedämme. Karsiminen suoritettiin. Jumala oksastaa tuon kansan kuitenkin uudelleen lupaamalla, että ”Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne” Hes. 36:27. Halleluja!

Iloitaan veljet, kun meitä karsitaan! Silloin pääsemme pois näistä sivu-ovista, jotka vievät elämästämme rauhan! Kiitän Isää siitä, että saan teidän kanssanne riippua kiinni rungossa, joka on Jeesus Kristus! Teitä siunaten Matti

Seuraava miesten piiri 14.6 klo 18.30. Tervetuloa kaikki! Käynti sivu-ovesta.

 

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *